fredag 27. april 2012

Hverdags snadder!


I går hadde jeg to av mine gode venninner på lunsj.
Så koselig å få skrævla litt!


Jeg bakte fylet rundstykker.
Aldri prøvd før, men de kan absolutt anbefalles.


Oppskriften så jeg i BoligPluss og er som følger:

(16stk)
50g gjær
3 dl kald melk
3ss rapsolje
2ss honning
1ts salt
8 dl mel

Fyll:
250g kesam
1ss dijonsennep
1/2 hakket rødløk
2dl revet ost
1 dl hakket persille
200g røkt skinke

-Bland det tørre med det våte og la det heve til det dobbelte.

-Etter ferdig hevetid kjevler du deigen ut som en lang flat tykk pølse.

- Bland sammen kesam, dijonsennep, rødløk, ost og persille.

-Smør fyllet utover og strø skinken over.

- Rull sammen deigen og del den opp i 16 biter.

Stekes på 225grader i ca 10min


Til frokost har jeg koset meg med rester og BoligPluss!

Om litt skal jeg sove, 
for i natt kaller nok en nattvaktshelg.

...og 
VELKOMMEN TIL ALLE NYE 
FØLGERE!!!!

God helg alle sammen!

Klemmer fra 
bakemesteren i 
-Villa Oss-

8 kommentarer:

  1. Nam, nam,.... ser veldig godt ut! :-)
    ha en god helg!!

    SvarSlett
  2. Hei,Ser kjempe gode ut,og ikke minst koselig å få "kakkle" litt....hi,hi.

    Happy fredag!
    Klem Camilla

    SvarSlett
  3. Mmmm de så knallgode ut =))
    Må testes - men uten Kesam ;)(allergisk :P)!
    Ha en fin fredag og helg og god nattevakt =)
    KLEM

    SvarSlett
  4. Nam, det både høres og ser deilig ut!! Venninnelunsj er toppen :) Ha en fortsatt herlig helg! Klemmer

    SvarSlett
  5. Mmmm! Det der så helt herlig ut :)

    Finfin søndag til deg!
    klem

    SvarSlett
  6. OiOiOi, nammis!!

    Så skikkelige gode ut!
    Deilig med god mat og en lesestund, herlig!:))

    Good klem til deg, kos deg i kveld og:)
    JannePannes:))

    SvarSlett
  7. De så kjempedeilige ut.
    Må prøves!

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du ønsker å legge igjen noen ord! Sånt gjør med glad :) En fin-fin dag ønskes deg!